Veel gestelde vragen

Wij probeer op deze pagina al jouw vragen te beantwoorden, staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op of bekijk onze how to video's

Algemeen

Hoe zijn de auto's van Mobeazy verzekerd?

De auto's van Mobeazy zijn allrisk verzekerd inclusief een ongevallen-inzittenden verzekering. Is er schade veroorzaakt dan rekent Mobeasy een eigen risico, dat naar wens verlaagd kan worden. Meer daarover is te vinden onder het kopje 'Wat is Eigen Risico?'.

Let op: we kunnen jouw eigendommen niet meeverzekeren. Mobeazy kan niet aansprakelijk gesteld worden voor schade en/of diefstal van jouw spullen.

Wat zijn de Algemene Voorwaarden?

Mobeazy hanteert de huurvoorwaarden van de Bovag afdeling Autoverhuur en deelautobedrijven. Met deze voorwaarden dien je akkoord te gaan als je de app van Mobeazy gebruikt.

Voor wie is Mobeazy bedoeld?

Iedereen met een rijbewijs die ouder is dan 18 jaar kan zich aanmelden bij Mobeazy en deelnemen aan ons autodeelprogramma. Carsharing is immers voor iedereen!

We richten ons bij het plaatsen van onze auto's echter vooral op zogenaamde 'closed communities'. Dat betekent dat we zoeken naar plaatsen waar grotere groepen Mobeazy gebruikers bij elkaar te vinden zijn. Denk daarbij aan flexkantoren, buurtschappen, vastgoedprojecten, VvE's en bedrijven(parken). Plaatsen waar meerdere mensen potentieel behoefte hebben aan een deelauto.

Wat zijn Mobeazy’s?

Zo noemen wij onze deelfietsen, deelscooters en deelauto's. We willen onze gebruikers kwaliteit bieden, dus we gebruiken alleen premium merken. Onze elektrische fietsen worden door Juizz beheerd en op dit moment zijn onze auto's afkomstig van BMW en MINI.

Tarieven

Kan zakelijk en privé rijden gescheiden worden?

Zeker! Je geeft voor elke rit aan of je zakelijk of privé kilometers gaat maken. Op die manier hoef je ook geen fiscale bijtelling te betalen als je Mobeazy gebruikt.

Zijn de tarieven inclusief of exclusief BTW?

Beide. Voor zakelijke rijders reken we exclusief BTW, voor particulieren inclusief. De geldende tarieven worden duidelijk vermeld in de app en op onze website!

Rekenen jullie kosten per uur, per minuut of per kilometer?

Bij Mobeazy brengen we alleen de tijd in rekening, waarbij we afronden op kwartieren. De kilometers en brandstof zijn dus altijd inbegrepen in de prijs!

Wat is Pay-per-use?

Je betaalt alleen voor gebruik en verder voor helemaal niks. Uurtje-factuurtje, lekker simpel.

Zijn er inschrijfkosten of abonnementen bij Mobeazy?

Nee. Als je deelmobiliteit regelt bij Mobeazy, betaal je alleen voor het gebruik.

De Software

Welke software gebruikt Mobeazy?

Wij werken samen met Skopei, een Nederlands bedrijf dat zich richt op het slim maken van sloten. Simpel gezegd: heeft het een slot, dan kunnen zij het openen met een app. We kunnen daardoor niet alleen auto's, maar ook fietsen en scooters aanbieden via de Mobeazy app. En we zijn bezig om daar ook zaken als vergaderruimtes aan toe te voegen. Gewoon om het makkelijker te maken voor jou!

Hoe zit het met de Privacy?

Die wordt door Skopei en Mobeazy volledig gewaarborgd. We checken je rijbewijs via een beveiligde verbinding bij het RDW en Elena (een waarschuwingssysteem van de Bovag) en daarna wordt de data verwijderd. Op die manier komen je gegevens nooit op straat te liggen.

Wil jij ook Mobeazy?

Mag iedereen gebruik maken van Mobeazy?

Mobeazy werkt met closed communities en iedereen die binnen bij de community behoort met een rijbewijs en ouder dan 18 jaar mag een Mobeazy rijden. Let op: er zijn ook locaties waar onze Mobeazy’s opengesteld zijn voor anderen. 

 

Waarom Mobeazy?

Mobeazy stelt jouw organisatie in staat om medewerkers, huurders en bewoners op een gemakkelijke manier gebruikt te laten maken van flexibele mobiliteit. Zonder bezit, maar wel het gebruik. Daarmee creëert de organisatie gemak aan, zonder extra kosten en helpt zij mee aan een groenere footprint en bespaart zij ruimte en kosten door minder eigen auto’s.

Hoe werkt het?

Wat is het Eigen Risico? Kan ik dit verlagen?

Het eigen risico bedraagt €500. Dat is te verlagen tot €250 voor het bedrag van €5 per dag / per reservering. Wil je het Eigen Risico volledig afkopen dan kost dit €10 per dag / per reservering.

Ik heb schade gereden, wat nu?
  1. Blijf rustig, blijf hoffelijk;

  2. Vul het schadeformulier (voor- en achterkant!) compleet in. Vergeet het formulier niet te ondertekenen;

  3. Meld je schade via de Mobeazy app;

  4. Mail je schadeformulier naar schade@mobeazy.nl of per post naar:
    Stars Schadeherstel
    Postbus 10222
    7301 GE Apeldoorn

  5. Bij vragen, bel onze servicedesk op 088-5251990.

Wat te doen bij pech onderweg?

Ben je gestrand, neem dan contact op met de BMW / MINI Servicecentrale via 0800-0357. Als de auto wordt weggesleept dan graag naar de dichtstbijzijnde dealer uit de volgende lijst:

  • Dusseldorp BMW | Kayersdijk 150 Apeldoorn

  • Dusseldorp BMW | Skoon 30 Oostzaan

Mag ik met een Mobeazy naar het buitenland?

Zeker! Maar om verzekeringstechnische reden mag je met een Mobeazy alleen binnen Europa reizen.

Kan een reservering gewijzigd of geannuleerd worden?

Natuurlijk! Verlengen kan al voor de rit begonnen is of tijdens de reservering, mits er geen andere gebruiker direct na jou geboekt heeft. Wijzigen of annuleren is gratis tot de gereserveerde begintijd. Daarna is annuleren of inkorten niet meer mogelijk en betaal je voor de gereserveerde tijd.

Wanneer kan ik een Mobeazy reserveren?

Altijd, overal. Naast de auto of thuis op de bank. Voor direct gebruik of ver van tevoren. En dat 24 uur per dag, 7 dagen per week.

App downloaden?

Gewoon in de appstore van Apple of bij Google Play. Volg de juiste stappen en binnen vijf minuten ben je onderweg!

Staat jou vraag er niet tussen?